HTML

2012 Böjt után 50-felé

Idén 50 éves leszek,voltam egy böjtös táborban,tettem magamnak fogadalmakat,terveket erre az évre.Szeretném napló szerűen közzé tenni a gondolataimat napi rendszerességgel.

Friss topikok

  • Cziczó Attila: pia, kaja, színház. böjti menü. (és a 15. előadás volt!) (2012.01.12. 08:27) 2012 Jan. 11.
  • St.B.50: @pályaudvarrendező: Persze miért ne,egyébként felbontottam egy üveg bort is,úszni akart a halacska... (2012.01.11. 22:47) 2012 Jan. 09.

Címkék

2012 Jan.17.

2012.01.17. 22:00 St.B.50

Olvasó próba Budaörsön. A tengerkék kutyus, a mesét írta és rendezi  Urbán Gyula. Gyulával már dolgoztunk együtt az Árva nagyanyóban. Egy régi vágású,nagy tudású,de kellőképpen laza szakember. Örülök a közös munkának. Évek óta amióta főzök itthon,ha január akkor kocsonya,most is készül néhány adag,most a Rákóczi téri csarnokban vásároltam be.Az én receptem a következő:két tisztára mosott,a hentes által felaprított,körmöt,két kis fület,30 deka combot,6 db füstölt malac orrot hideg vízzel felteszek főni.Forrás körüli állapotban elkezd habozni,a habot addig szedem le róla ameddig képződik.Ezután teszek bele másfél fej úgy 20 gerezd fokhagymát,egy közepes vöröshagymát,egy sárga és egy fehér répát,negyed zeller gumót,egy diónyi gyömbért,egy csomag zellert és egy csomag petrezselymet,egy erőleves kockát,10-20 szem egész borsot,és nagyon kevés sót.Ezt  takarék lángon min. 6 órát főzöm.Egy kistányérra kiveszek egy kanál levet,ha megmerevedik a hűtőben akkor van kész.Ha nagyon zsíros lenne a teteje,papírtörlővel a zsírt leitatom róla. Közben főztem néhány tojást keményre,ha kaptam volna, fürjtojást főzök,amiket tálalásnál teszek a tányérokba. Én a kocsonyát gyerekkoromban nagyon nem szerettem,felnőtt fejjel citrommal,nyers reszelt tormával,lila hagymával,friss kenyérrel tálalom,és imádom. Remélem most is jól sikerül,holnap kiderül.....

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://stb50.blog.hu/api/trackback/id/tr343572235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása